Elektrisk styrbare antenner er det bedste valg. Hærens samfund er midt i at navigere over en udgang fra selektiv tilgængelighed anti spoofing modul til moderniseret M-kodekryptering og tilpasse sig den store ændring til internationale satellitkonstellationer, militæret kan også være på jagt efter bedre tilgange til at fastgøre den globale positionering System fra forfalskning og fastklemningstrusler. Det amerikanske globale navigationssatellitsystem og NAVSTAR GPS-navigation er afgørende for navigationen, hvor sikker er GPS-navigation imidlertid til fastklemning og forfalskningstrusler? Løsningen er, at der er forsøg på at udvikle teknologi, der er i stand til at fungere inden for GPS-navigation, ud over adskillige ændringer for at skabe GPS-navigation robust overfor disse trusler.
Sikker GPS-navigation er defineret som militær GPS-navigation GPS-navigation eller SAASM GPS-navigation, siger Al Simon. Det har alt at gøre med koden, mens der er mange forskellige udtryk forbundet med den. Vi beskriver normalt sikker GPS-navigation som militær krypteret GPS-navigation, der bruger militær P-kode. Nyt begynder at dukke op fra lokalsamfundet. Det amerikanske forsvarsministerium taler nu om sikret position, navigation og timing, tilføjer Simon. Dette introducerer andre elementer af sikkerhed, selvom de ikke kalder det sikker GPS. Den bruger M-kode eller den nyeste krypterede GPS-navigeringsteknik, ud over grader af papirstop eller cyber-elasticitet, og henvist til PNT og andre detektorer vil blive brugt til at forsvare PNT.
Så begyndte at flytte navigation samtalen ud over bare GPS. PNT-tilgange til at give backup-dækning, som inertial navigation systems, er tiltalende muligheder. Disse systemer bruger inertielle måleenheder, en samling nøjagtige accelerometre sammen med gyroskoper, der måler bevægelse uden nogen udvendig henvisning sammen med, er immun mod fastklemning, siger John Fischer, teknisk chef for Spectracom i Rochester, NY. Det kræver efterligning af GPS-navigation nøjagtigt og fange brugerens modtager væk fra det rigtige signal for at styre den fra kursen, siger Fischer. Dette kræver noget meget komplekst signalgenereringsudstyr for at spore køretøjet, før det nøjagtigt matcher sin bane, før du kan begynde at spoofe.
Så hvis du engagerer dig med et fjendtligt køretøj sammen med har erhvervet det sammen med overvåger det, ville der være enklere måder at engagere sig som at skyde det ned end forfalskning. Militære modtagere bruger krypterede GPS-navigationssignaler for at sikre, at de modtager et autentisk signal, så disse er beskyttet, så de ikke kan forfalskes, påpeger Fischer. En typisk misforståelse er dog, at en sikker hær GPS-navigationsmodtager er immun mod fastklemning. Det er nemt at fastklemme selv det kodede signal, tilføjer han.